LUAHAN HATI

Indahnya jatuh cinta,
Siksanya bila cinta harus berakhir.
Cinta bermula dengan kebahagiaan,
Apabila cinta kandas di tengah jalan,
Dan janji sering di mungkiri,
Sayang menjadi benci,
Gembira menjadi duka,
Ketawa menjadi air mata,
Bahagia menjadi derita
Dan,
Cinta mjadi dendam.
Sukar melupai insan yang pernah dicintai,
Semakin utk dilupakan,
Semakin ia datang menjelma,
Kebahagiaan itu masih terasa walaupun telah dicalari,
Cinta itu masih tersa walaupun telah dikhianati,
Mengharap saat indah akan kembali
Walaupun tak akan mungkin terjadi lagi.
Hanya air mata menjadi teman,
Menjadi saksi kekecewaan ini,
Merintih luka yg tidak berdarah.
Lalu dendam membakar cinta,
Namun masih ada sisa cinta yang tertinggal.
Kesetiaan ku tidak pernah berbelah bagi,
Di mana silap nya??
Aku dikecewakn berkali-kali,
Namun aku masih bertahan,
Tetapi hari ini cinta itu berakhir jua.
Berapa marahnya aku!
Namun marah itu tidak mampu menandingi cintaku,
Tidak mampu melenyapkan cintaku,
Inilah hebatnya cinta.
Aku masih mencintai insan yang pernah kecewakan aku,
Inilah kenyataan.
Aku tidak menyesal tetepi aku kesal,
Dalam benci masih ada cinta,
Mana mungkin aku akan mencintai lelaki lain
seperti aku pernah mencintai dia,
Ya Allah, jika dia ditakdirkan untuk aku,
Berikanlah aku petunjuk Mu,
Dan aku akan sedia menerimanya kembali,
Dan jika memang dia tidak ditakdirkan untuk ku,
Berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi dugaan ini,
Aku pasrah,
Aku redha dengan kehendak Mu,,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan